Utveckling av varumärke

Hawaii Poké

Sveriges största restaurangkedja för pokébowls, Hawaii Poké. De hade redan ett starkt varumärke, men behövde hjälp med att etablera sig på sociala medier. Vi klev vi in för att bygga närvaro, skapa engagemang och låta fler upptäcka både varumärket och produkterna på TikTok, Instagram och Facebook.

Bransch

Mat & livsstil

Tjänster

Filmning
Redigering
Planering
Strategi
Grafisk design
Varumärkeshantering

År

2024-nuvarande

Kanal

Vilka är Hawaii Poké?
Hawaii Poké startade 2016 och har växt till över 20 enheter i Sveriges fyra största städer.

Visionen är att vara det självklara valet för nyttig och hälsosam mat, med fokus på råvaror, kvalitet och bra lägen. Kedjan är redan marknadsledande i Sverige och strävar efter att fortsätta utvecklas, både nationellt och på sikt kanske även internationellt. En resa vi numera är med och uvceklar.
Mission
Vi valde tidigt att sätta ett ansikte på Hawaii Poké. Inte bara visa maten, utan människorna bakom. Gäster, personal och leverantörer fick ta plats i flödet och varumärket blev mer personligt och genuint.
Hawaii Poké arbetar extremt noggrant med utvalda råvaror, genomtänkta rätter och nya produkter.

Något vi har arbetat mycket med att lyfta fram kontinuerligt. Lanseringen av bland annat boba tea, smoothie bowls och sushi role har underbyggts av kampanjer, pushade inlägg och UGC-content.
Såhär ser det ut på de sociala plattformarna!
Instagram & Facebook
Hawaii Poké
Pengar - Mikael Ramel
Kundintervjuer för genuinitet
Gillas av Viktorsöderstrand, Mio Bokesten
Hawaii Poké
Pengar - Mikael Ramel
Kreative sätt att visa upp samtilga rätter på meny
Gillas av Viktorsöderstrand, Mio Bokesten
Hawaii Poké
Pengar - Mikael Ramel
Sketcher som sticker ut från dom vanliga
Gillas av Viktorsöderstrand, Mio Bokesten
24vision