Utveckling av varumärke

Rasta

Rasta är ett av Sveriges största och mest välkända varumärken längs vägarna. Men detta stämde inte helt överens med deras sociala medier.
Vi klev in för att bygga upp engagemanget och göra Rasta lika starka på sociala medier som de är längst vägarna.

Bransch

Resturang & Hotel

Tjänster

Filmning
Redigering
Planering
Strategi
Grafisk design
Varumärkeshantering

År

2025-nuvarande

Kanal

Vilka är Rasta?
Med över 30 anläggningar runt om i landet, med restauranger, butiker och hotell, är Rasta ett självklart stopp för många på resan.

Här finns allt från klassiska husmansrätter till snabb service, och nästan alla i Sverige känner till namnet. Något som bland annat kom att utgöra grunden för de content vi har skapat för Rasta. 
Mission
Vi har skapat engagerande innehåll på Rastas sociala medier, berättelser från anläggningarna, personal som lyfts fram och videos som bemöter i kommentarer som lämnats på Tiktok. Allt för att göra varumärket mer personligt och närvarande.

Utöver det har vi arbetat med riktade kampanjer och innehåll för att driva trafik till Rasta-appen och lyfta aktuella erbjudanden. På så sätt har vi både byggt engagemang och skapat mätbara resultat i Rastas viktigaste kanaler.
Såhär ser det ut på de sociala plattformarna!
Instagram, Facebook & Tiktok
Rasta
Pengar - Mikael Ramel
Rasta on the road
Gillas av Viktorsöderstrand, Mio Bokesten
Rasta
Pengar - Mikael Ramel
Tiktok
Gillas av Viktorsöderstrand, Mio Bokesten
Rasta
Pengar - Mikael Ramel
Svenska klassiker historia
Gillas av Viktorsöderstrand, Mio Bokesten
24vision